kreativitetsstatus: död.

mitt huvud är fullt med tomma idéer. hur kul är det på en skala mellan ett och två 
("hur kul är det på en skala" är väl lite -99 över det uttrycket?) 
det är som om alla kreativa hjärnceller har dött.

eller så glömde jag dem hemma i sverige.
det var ju precis de jag inte fick glömma, precis lika viktigt som passet & pengarna.

så kan det vara.

eller så har de supits bort, drunknat i öl, som icke har varit en bristvara efter påsk.

så kan det vara.

eller så har de redan tagit sommarlov. åkt i väg på festival. tagit sommarens första dopp. 

så kan det vara.

eller är det så att man blir inte bättre än så här? 
allt man gör blir bara fult, innehållslöst, osmart, tråkigt. seriöst blir jag lite lätt orolig att det ska vara så här, att det inte bara är en liten svacka, för någonstans vill jag inte. medans samvetet trycker på så säger hjärtat stop. var är passionen? var är pirret i magen? var fan är mina kreativa hjärnceller?

så kan det vara. (shit. vad ska jag bli då? lärare är ju populärt i familjen. varför inte sjuksköterska, polis, affärsbitrade)

men sanningen är att det inte går att göra tre posters till på fredag när man inte har något att tänka med, kan liksom inte ens göra något enkelt, snabbt och lätt. min hjärna kan inte ens komma på någon dålig idé. 

PS.
nu tänkte jag radera hela inlägget, för det känns sådär neg som det alltid är tydligen. men det är då får jag åtminstonde inspiration till att få ner några rader. 
man kanske är lite emo-spiderman trots allt?

Kommentarer
Postat av: agnes

emo-fia. man har sina dagar. o perioder. man kan inte alltid va kreativ. men go är du alltid! :)

Postat av: Karyn

Lärare är ju populärt... suck... Man får prestationsångest av att bara vara i den här släkten. Får jag iallafall.

2007-05-10 @ 00:25:17
Postat av: frajscha

bli helvete inte lärare! det räcker med oss andra. du är mycket bättre än det. ibland blir det ju bara så att inspirationen tar ledigt. men det är bara att komma igen. du kan ju. o det vet du. jag älskar dig oavsett framtida arbete och oavsett om du har en dålig dag.

puss-

2007-05-12 @ 17:37:31
URL: http://[email protected]
Postat av: nansin

hey hey HEEEY, i know the feeling, men vaffan. det går upp och ner hela tiden. det kommer tillbaks, i promise!

2007-05-13 @ 15:21:15
Postat av: martin

Ja inte fn verkar det som ni lärt er något affärsbitrade)och ju- och du flickan skulle må bra av en kurs i svenska.
Vad kan vara bättre än att lära ut saker som är viktiga till andra människor?
Bättre än lärare hmmmmm Lycka till flickor små.
Hoppas du är nöjd med kommentaren söta lilla Sofia. Kram

2007-05-14 @ 22:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback