GOD JUL

klockan är nu 00.35 och jag är pigg som en lärka, det är också natten till julafton.
kvällen har varit skum. familjen stress som alltid håller på in i det sista, har suttit soffan bra länge ikväll, kollat på
kvarteret skatan, skrattat, invigde skinkan, slått in paket, käkat julgodis made by me & sis, druckit glögg.

rastlösheten kröp närmre. slutade med att jag & sis satt och maserade varsin förälder. (det känns skumt att det bara är vi hemma. andra sis kommer inte förän på annandagen.)
 eller kvällen före julafton slutar alltid med jussi & o helga natt på radion.

well well. som sagt pigg som en lärka och alla andra sover. är rätt gött att va hemma ändå. lugnet har lagt sig i mitt lilla hjärta, inga jobbiga grannar som dundrar in klockan fyra i natt och lyssnar på drum n' base. hemma is the shit! (i och för sig så är det inte så tryggt här hemma, det låg en uteliggare i trappuppgången här om natten. läskigt som faen...)

nu ska jag ge sömnen en chans att visa sig.


från mig alla till er alla en riktigt god natt (jul)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback